måndag 4 maj 2009

Jaha, imorn är man ledig då. Vår skola har ett samarbetet med Rubeck om att ha en "Tänk Om" dag. Har jag uppfattat allting rätt så tror jag att det är att vi elever ska samla in 100kr var, till någon HIV/AIDS insamling. Har man ingen möjlighet att "jobba" in 100kr får man tydligen jobba i skolan, vilket jag inte har nånting emot eftersom jag har en lektion på tisdagar och den är jag ledig från imorn. Så själv är man ledig helt gratis:)
Och grädden på moset är väl att min nyttiga period har startat..vilket är ett utav det svåraste jag har varit med om i hela mitt liv! Och jag överdriver verkligen inte.. Så mycket svårare än jag trott. I skolan käkar dom Donken, köper godis, läsk och glass. Och jag är så sjukt stolt att jag inte smakade nånting!
Och när jag kommer hem så tar jag inte ens godisbit fast jag vet vart påsen finns..
Till efterätt skulle vi käka jordgubbar, mums! Då tar mina syskon glass till och jag håller på och dö! Menmen, stark som jag är (otroligt nog) så tar jag bara mjölk till. Och jag tror att ikväll när jag ligger i min säng och ska somna så kommer jag inte ångra att jag stod emot. Det här ska jag klara..
Imorn åker min mamma till Grekland, så blir ensam hemma resten av veckan. Och mina planer för morgondagen blir att träna, plugga och kanske ut och springa senare på kvällen med Lisette på Björnön. Vi hörs!

/L

Skitsnack finns överallt, det gäller väl mest att inse vad som stämmer och inte...

Inga kommentarer: