lördag 21 mars 2009

Hej alla fula!
Igår var jag på filmkväll hemma hos Jessica med Johan, Jonathan, Angelica, och Oskar. Det blev att kolla på filmer som "Dumpad", "REC" och "American Pie- The wedding" Kvällen var trevlig:) Men det var när jag skulle ta nattbuss 98 på väg hem som det började hända grejer..! Nu blev ni allt nyfikna så fortsätt läsa nu;)
Ja, att jag träffade en full Isak på bussen kanske inte var världens grej men han va helt cp, haha. Kul..
Iallafall när jag började närma mig viksäng så tänkte jag att jag fortsätter att åka vidare med bussen bara för att bussen ska stanna närmare mitt hem så jag slipper gå (lat som jag är). När bussen står ungefär utanför hamre stall så står hur mycket folk som helst vid busshållsplatsen som ska på. Och jag lovar, allt de folket skulle kunna fylla upp en hel till buss. Var en del Fria barn som hoppade på där. Hade tydligen vart en stor fest på Hässlö. Ovanligt?- Nej... Iallafall så blir det ju riktigt trångt i bussen, 3 fjärdedelar av allt folk fick ju stå. Så då äre nån jävel som puttar på en kille från vår skola så det blir en fight i bussen! Och då menar jag fight. Med knytnävar och en massa jävla skrik och gap och puttar och ja, ni fattar. Till och med folket som gick på först som hade gått och satt sig längst bak i bussen sprang fram för att vara med och slåss. Vilken syn.. Busschaffissen klev ur där han sitter och kör och skriker att de ska lägga av men det blev ju utan framgång. Så polisen kom. Och det var ju inte så några poliser heller. En stor pikébil och två vanliga, sen kommer en till med sirenerna på och poliserna kliver in i bussen för att kasta ut folk. Och den sjukaste grejen jag vart med om måste nog vara det här..
En polis går längst "vägen" i bussen för att komma längre bak för att dra ut några fler..och då äre en tjej som sitter framför mig med sin kompis (hon var full) men som försöker ta polisens vapen!? Hur dum i huvet får man bli? Ja, och den polisen lacka ju inte så lite heller. Rycker tag i henne och praktist skakar om henne och skriker "Vafan gör du? Den ger du fan i! Vapen är ingenting att leka med, fattar du det?! Du ska med ut härifrån!"
Och så var hon ute ur bussen..jag kan ju inte säga mer än att det var rätt åt henne. Helt jävla blåst...
Bussen var fortfarande full men den fortsatte köra men poliserna var kvar i bussen utifall nånting mer skulle hända, och pikébilen körde efter bussen hela vägen, lika bra det tycker jag.. Skum kväll, va? Men ändå rätt kul att se hur folk kan beté sig, ibland äre fan skämmigt... Nog om det här nu.

Idag har jag och Lisette dragit ner på stan iallafall, blev att käka lite efterlängtat Spicy. Vilket vi för övrigt såg en rätt snygg kille där inne. Eller ja, Lilli tycker det, ag digga bara hans kläder;)
Sen shoppade jag lite också, blev en tröja och ett par vita skor. Snart ska jag köpa mina efterlängtade Fred Perry skor också<3 Ikväll blir det lugnt, kolla på film, baka och bara ha det allmänt skönt! Ha en bra helg.
Puss!/ L

Inga kommentarer: